High lights από την τελευταία 10ετια του ΜΟΦΣ

Αρχική
ΨΑΡΑ 2009

 

ΨΑΡΑ 2009

Ο ‘Όμιλος Φουσκωτών σκαφών Ελλάδος, διοργάνωσε στις 20 και 21 /6/2009, για  6η φορά την αποστολή στα Ψαρά συμμετέχοντας στον εορτασμό της επετείου του Ολοκαυτώματος. Για την φετινή διοργάνωση ο ΟΦΣΕ συνεργάστηκε με τον Μακεδονικό Όμιλο Φουσκωτών Σκαφών. Σημειώνεται ότι και το 2001 υπήρχε παρόμοια συνεργασία η οποία αποτέλεσε την αρχή των άριστων σχέσεων των δύο ομίλων. Οι σημερινοί πρόεδροι συνεργάστηκαν και τότε και αυτή η συνεργασία αποτέλεσε την απαρχή μίας προσωπικής φιλίας, η οποία βοήθησε την περαιτέρω προσέγγιση των δύο ομίλων.

psara1.jpg

Στην διοργάνωση συμμετείχαν επίσης, ο νεοσύστατος όμιλος φουσκωτών σκαφών Βόλου «ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ», ο όμιλος φουσκωτών σκαφών Λέσβου και ο όμιλος φουσκωτών σκαφών Χίου.

Τα σκάφη του ΜΟΦΣ ξεκίνησαν την Παρασκευή 19/6/2009 και έφθασαν στην Σκόπελο όπου συναντήθηκαν με τα σκάφη των Αργοναυτών στον κόλπο της Σταφύλου. Στη συνέχεια ακολούθησε κοινό γεύμα και ανταλλαγή δώρων στη χώρα της Σκοπέλου.

psara2.jpg

Την επόμενη ημέρα τα σκάφη των δύο ομίλων κατευθύνθηκαν προς την Σκύρο. Από εκεί συνέχισαν προς τα Ψαρά μόνο τα σκάφη του ΜΟΦΣ, όταν παρόλλες τις προσπάθειες δεν βρέθηκαν δωμάτια στα Ψαρά (τα σκάφη των Αργοναυτών μετέφεραν παιδιά).  Στην συνολική διαδρομή των 400 ΝΜ, ο καιρός ήταν καλός. Στην περαντζάδα από Σκύρο προς Αντίψαρα των 52 ΝΜ,  ο καιρός που ήταν πεντάρια και κατά τόπους έξι Β με ΒΔ διεύθυνση, δεν δημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα.

Όλα τα σκάφη συναντήθηκαν στα Αντίψαρα και στην συνέχεια οργανωμένα μπήκαν στον κόλπο των Ψαρών. Ακολούθησε δοξολογία που έγινε στο εκκλησάκι που υπάρχει στο λόφο των Ψαρών. Το βράδυ ο Δήμος Ψαρών διοργάνωσε εκδήλωση όπου μετά τις ομιλίες παρουσιάστηκε ένα πρόγραμμα με παραδοσιακούς χορούς με τον πολιτιστικό σύλλογο Μεστών Χίου.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Μητροπολίτης Σύρου, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ο Νομάρχης Χίου και πλήθος κόσμου.

Μιλώντας στην εκδήλωση ο πρόεδρος του ΟΦΣΕ Γ. Ζαφώλιας αναφέρθηκε αναλυτικά στην διαχρονική συμμετοχή του ΟΦΣΕ στους εορτασμούς των Ψαρών. Στη συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά στο ιστορικό του Ολοκαυτώματος. Ήταν Ιδιαίτερα εντυπωσιακή η λεπτομερής αναφορά του σε ιστορικά στοιχεία και επίσης οι οι επισημάνσεις του για την συμμετοχή των Μακεδόνων στον αγώνα των Ψαρών.

Στην συνέχεια ο Πρόεδρος του ΜΟΦΣ Θόδωρος Καρτσιώτης παραλαμβάνοντας εκ μέρους όλων των ομίλων ειδική τιμητική πλακέτα από τον Δήμαρχο Ψαρών, τόνισε ότι οι επετειακές εκδηλώσεις δεν πρέπει να έχουν μόνο συμβολικό χαρακτήρα, αλλά να είναι και μία αφορμή για την βελτίωση των υποδομών και των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων. Πρέπει επίσης να συμβάλλουν στην επίλυση χρονίων προβλημάτων, ιδίως όταν το σημείο αναφοράς είναι τα ακριτικά νησιά. Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε στο πρόβλημα της μη ύπαρξης βενζινάδικου στα Ψαρά.

psara3.jpg

Το βράδυ της ίδιας ημέρας ακολούθησε κοινό γεύμα των 5 ομίλων που συμμετείχαν στην διοργάνωση όπου αντιλάγησαν δώρα και πλακέτες. Οι πρόεδροι των ομίλων στους σύντομους χαιρετισμούς τους τόνισαν την ιδιαίτερα καλής σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των ομίλων με την συμμετοχή τους σε κοινές δράσεις και εκδηλώσεις.

psara4.jpg

Τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο Νομάρχης  Χίου που ήταν παρόντες διαβεβαίωσαν ότι θα λειτουργήσει το βενζινάδικο και ότι θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για καλύτερη διοργάνωση την επόμενη χρονιά.

Ακολούθησε μουσική βραδιά από το Τμήμα Ψυχαγωγίας του ΜΟΦΣ, το οποίο ενισχύθηκε με μέλος του ΟΦΣΕ και ρίψη πυροτεχνημάτων.

psara6.jpg

© photo Μένη Πετικάκη

Στην  διοργάνωση αυτή για 3η φορά φέτος (εκδρομή στην Εύβοια, συμμετοχή του ΟΦΣΕ στον ετήσιο χορό και στην τελετή βραβεύσεων του ΜΟΦΣ), επιβεβαιώθηκε η αρμονική συνεργασία, ταύτιση απόψεων και η κοινή αισθητική των δύο μεγαλυτέρων ομίλων της Ελλάδας, οι οποίο πλέον συζητούν σοβαρά να προχωρήσουν σε αδελφοποίηση.

psara5.jpg

  www.mofs.gr

Oδηγίες ΠΛΟΥ

Θεσσαλονίκη, 17 Ιουνίου 2009

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΨΑΡΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΦΣΕ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΟΥ

(19,20 ΚΑΙ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2009)

Οι οδηγίες που ακολουθούν έχουν το χαρακτήρα της σύστασης και είναι ενδεικτικές. Μπορούν να αλλάξουν ή να τροποποιηθούν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή άλλες παραμέτρους της εκδρομής.  Οι κυβερνήτες των σκαφών που θα συμμετάσχουν στο ταξίδι αποφασίζουν σε όλες τις περιπτώσεις μόνοι τους και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τον εαυτό τους και για τα άτομα που μεταφέρουν με το σκάφος τους σε όλες τις φάσεις της εκδρομής.

Α. Προγραμμα

Τετάρτη,

17 Ιουνίου 2009

ώρα 20:30

Συγκέντρωση όλων των κυβερνητών που ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος στην εκδρομή στα γραφεία του ομίλου. Η συμμετοχή των κυβερνητών σε αυτή τη συγκέντρωση είναι προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στην εκδρομή.

Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή (σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις του Δ.Σ.):

•1.       Ο κυβερνήτης του σκάφους να είναι μέλος του ΜΟΦΣ και να είναι τακτοποιημένος ταμειακά

•2.      Να υπογράψει σχετική Υπεύθυνη Δήλωση Συμμετοχής.

•3.      Να δεχτεί ανεπιφύλακτα όλες τις προϋποθέσεις και όρους του παρόντος κειμένου.

Πέμπτη,

18 Ιουνίου 2009

Για όσους θέλουν υπάρχει δυνατότητα να ρίξουν τα σκάφη στο Γλαρόκαβο και να μείνουν το βράδυ μέσα σ' αυτά. Σημειώνεται ότι υπάρχει δυνατότητα φύλαξης των trailers και των αυτοκινήτων σε κοντινά parking.

Παρασκευή,

19 Ιουνίου 2009

ώρα 13:30

Συγκέντρωση όλων των σκαφών στον φυσικό λιμένα Γλαρόκαβο Παλιουρίου με το παρακάτω πρόγραμμα:

13:30 - 14:15  Έλεγχοι. Σκάφος που δεν πληροί τα προβλεπόμενα από το νόμο ή από αυτό το έντυπο μπορεί να αποκλειστεί από την εκδρομή του ομίλου.

14:15 - 14:30  Τελικές οδηγίες

14:30 Αναχώρηση των σκαφών από το Παλιούρι με κατεύθυνση την Σκόπελο.

Στάση για μπάνιο (πιθανόν στη Στάφυλο), άφιξη στην Σκόπελο, Ανεφοδιασμός σκαφών , Διανυκτέρευση ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΚΑΦΗ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ

Σαββάτο

20 Ιουνίου

Αναχώρηση το πρωί για Σκάντζουρα - Σκύρο - Αντίψαρα. Η ακριβής ώρα και οι ενδεχόμενες στάσεις θα αποφασισθούν ανάλογα με τα τελευταία μετεωρολογικά δεδομένα. Συνάντηση με ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΟΦΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΦΣΧ.

15:00 Είσοδος στο λιμάνι των Ψαρών, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ.

Κυριακή

21 Ιουνίου

Αναχώρηση για Σκύρο, ανεφοδιασμός σκαφών, Ατσίτσα και στην συνέχεια κατεύθυνση προς Παλιούρι (με ενδεχόμενη στάση για μπάνιο στον όρμο του Μοναστηριού της Κυρά Παναγιάς ή στην Ψαθούρα) . Η ακριβής ώρα και οι ενδεχόμενες στάσεις θα αποφασισθούν ανάλογα με τα τελευταία μετεωρολογικά δεδομένα.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

•1.       Σε όλες τις πλεύσεις είναι αυστηρά υποχρεωτικό να φορούν όλοι οι επιβαίνοντες των σκαφών τα σωσίβιά τους, ακόμη και σε μπουνάτσα. Οι κυβερνήτες των σκαφών φορούν υποχρεωτικά το stop switch.

  1. Η πλεύση θα γίνει σύμφωνα με σχέδιο πλεύσης που ακολουθεί και το οποίο μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις καιρικές προγνώσεις.
  2. Όλα τα σκάφη πρέπει να φέρουν τη σημαία του ΜΟΦΣ.
  3. Όσοι δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν το σχέδιο πλεύσης, θα πρέπει να ξεκινήσουν μισή ώρα πριν από τα υπόλοιπα σκάφη και να ακολουθήσουν την προγραμματισμένη ρότα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καμία δυνατότητα δε θα υπάρχει από τον ΜΟΦΣ για παροχή βοήθειας , ρυμούλκηση κ.τ.λ.. Το ίδιο ισχύει για όλα τα θαλάσσια σκέλη της εκδρομής.

•5.      Με ευθύνη των κυβερνητών το κάθε σκάφος πρέπει να φέρει όλα τα εφόδια που περιγράφονται στο νέο κανονισμό λιμένα, όπως αυτός τροποποιήθηκε και να έχουν σε ισχύ όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και τις ασφάλειες.

•6.      Πρέπει, επίσης, το σκάφος και ο εξοπλισμός του να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Οι επικοινωνίες θα γίνονται στη συχνότητα του Ομίλου (κανάλι 74). Όσα VHF έχουν δυνατότητα ταυτόχρονης διπλής λήψης, θα ρυθμιστούν στα κανάλια 74 & 16. Όσα VHF έχουν δυνατότητα ταυτόχρονης τριπλής λήψης, θα ρυθμιστούν στα κανάλια 74, 12 & 16. Το/τα σκάφος/σκάφη watchboat(s) θα ανιχνεύουν όλη την μπάντα των συχνοτήτων σε scan mode.

•7.      Oι κυβερνήτες θα πρέπει να φροντίσουν, ώστε τα VHF τους να έχουν ισχύ εξόδου τουλάχιστον 19 Watt και στάσιμα λιγότερα από 1,5. Θα πρέπει επίσης να έχουν στο σκάφος τους δύο κινητά τηλέφωνα, τους αριθμούς των οποίων θα αναγράψουν στη δήλωσης συμμετοχής.    

Β. Σχέδιο πλεύσης ΔΕΛΤΑ

Το σχέδιο πλεύσης στηρίζεται στον σχηματισμό  Δ (για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο folder των επιμορφωτικών σεμιναρίων του ΜΟΦΣ).

ΚΑΡΤΣΙΩΤΗΣ-ΓΙΑΤΑΓΑΤΖΙΔΗΣ

ΜΠΑΝΤΗΣ

ΤΣΑΧΑΛΙΝΑΣ

ΦΥΤΑΚΑΣ

ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

ΒΕΡΑΝΟΥΔΗΣ

ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗΣ - ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

(ΣΚΟΥΠΑ)

ΚΡΙΚΗΣ 

(ΣΚΟΥΠΑ)

•1.                   Ο watchman (σκούπα)

•·         επιβλέπει ώστε τα σκάφη της ομάδας (σκέλους του) να τηρούν τις οριζόντιες (50 μέτρα) και κάθετες αποστάσεις (20 μέτρα) του σχήματος

•·         προσεγγίζει οποιοδήποτε σκάφος της ομάδας σταματήσει για οποιοδήποτε λόγο. Η υπόλοιπη ομάδα συνεχίζει κανονικά την πορεία της, χωρίς να αλλάξει ο σχηματισμός. Ξεκινά μαζί με το σκάφος που σταμάτησε και επανέρχονται και τα δύο σκάφη στις θέσεις τους

•·         έχει μαζί του υλικά ρυμουλκήσεως (σχοινιά, συρματόσχοινα), ώστε να ρυμουλκήσει - εάν χρειασθεί - σκάφος που έπαθε βλάβη. Σε αυτήν την περίπτωση σε συνεννόηση με τον αρχηγό της εκδρομής αποφασίζεται το λιμάνι ρυμούλκησης.

•2.                  Τα υπόλοιπα σκάφη τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις και γενικότερα το σχέδιο πλεύσης.

•3.                  Κατά την είσοδο σε λιμάνια - όρμους - κόλπους και κατά την πλεύση σε αβαθή, δεν τηρείται η πλεύση Δ, τα σκάφη ακολουθούν τις οδηγίες του αρχηγού της αποστολής.

Γ. Πλεύση - Στάσεις

Σε κάθε περίπτωση ένα σκάφος που θέλει να κάνει στάση για οποιονδήποτε λόγο, θα ενημερώνει σχετικά με το VHF, πριν να κόψει ταχύτητα. Σε περίπτωση μη ηθελημένης στάση, ενημερώνεται άμεσα όλος ο σχηματισμός.

Για κανένα λόγο κανένα σκάφος δεν βγαίνει από την προγραμματισμένη θέση του και δεν υπερβαίνει την cruising speed (ταχύτητα ταξιδιού), η οποία σε καλές καιρικές συνθήκες είναι 26 κόμβοι.

δ. Αβαθή

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στα αβαθή .Ο αρχηγός της αποστολής μέσω του VHF θα δίνει σχετικές πληροφορίες για τα αβαθή, αλλά, όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, την τελική ευθύνη πλεύσης θα έχουν οι ίδιοι οι κυβερνήτες.

Ε. Ελλιμενισμός - ανεφοδιασμοί κ.τ.λ.

Οι κυβερνήτες θα πρέπει να έχουν φροντίσει ώστε όλοι οι εφοδιασμοί σε καύσιμα και λιπαντικά να γίνονται στα λιμάνια (Σκόπελος και Λιναριά). Το δέσιμο στο λιμάνι θα πρέπει να γίνει με τάξη και ύστερα από οδηγίες του αρχηγού της εκδρομής και των λιμενικών αρχών. Θεωρούμε ότι φαινόμενα κακής ναυτικής νοοτροπίας (βιασύνη να δέσουμε πρώτοι, σκουπίδια, υπερβολική φασαρία κ.τ.λ.) ανήκουν στο παρελθόν.

Το Δ.Σ. παρακαλεί τους κυβερνήτες - και μέσω αυτών, τα πληρώματα - για την όσο το δυνατό αρτιότερη παρουσία μας ως Όμιλος. Τα μπλουζάκια, τα καπελάκια, η νιντσεράδα, οι καρφίτσες και τα άλλα αναμνηστικά του ΜΟΦΣ θα βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ζ. Συμμετοχή Σκαφών

Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς μπορεί να υπάρξει σύσταση για μη συμμετοχή ή απαγόρευση συμμετοχής στην εκδρομή για μικρά σκάφη. Σε αυτήν την περίπτωση, όπως και σε όλες τις άλλες και ανεξάρτητα από το μέγεθος του σκάφους, ο κυβερνήτης, αφού λάβει υπόψη του τις δυνατότητες του σκάφους, τις προσωπικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες του πληρώματος, αποφασίζει για τη συμμετοχή του ή όχι σε σκέλος ή σε όλη την εκδρομή.

Επιπλέον, εφιστούμε την προσοχή των κυβερνητών ότι ανήκει στη δικαιοδοσία του ιδιοκτήτη κάθε σκάφους και με τη δική του απόλυτη ευθύνη, η απόφαση για να εκκινήσει ένα σκάφος ή να παραμείνει σε όλη την εκδρομή. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι όλοι οι συμμετέχοντες λαμβάνουν μέρος με δική τους ευθύνη και με πλήρη επίγνωση των συνεπειών.

Είναι αρμοδιότητα του χειριστή του σκάφους, να κρίνει το βαθμό εκπαίδευσης του πληρώματος του σκάφους, την ένταση του ανέμου, την κατάσταση της θάλασσας και τις μετεωρολογικές προγνώσεις, για να λάβει ή όχι μέρος στην εκδρομή.

Τόσο ο ΜΟΦΣ, όσο και το Δ.Σ. ή οποιοδήποτε άλλο άτομο, δεν φέρει ευθύνη για υλική απώλεια, ζημία στο σκάφος ή στον εξοπλισμό, σωματικό τραυματισμό, ή οτιδήποτε άλλο συμβεί στους συμμετέχοντες ή στα σκάφη τους, τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα.

Οι χειριστές των σκαφών που συμμετέχουν ευθύνονται για κάθε ατύχημα ή ό,τι άλλο ίσως συμβεί στα σκάφη ή στα πληρώματα. Κατά συνέπεια, αυτοί οφείλουν να υπογράψουν τα συμβόλαια για τις σχετικές ολικές ασφάλειες, καθώς και τις ασφάλειες έναντι τρίτων.