ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
•1. Σε όλες τις πλεύσεις είναι αυστηρά υποχρεωτικό να φορούν όλοι οι επιβαίνοντες των σκαφών τα σωσίβιά τους, ακόμη και σε μπουνάτσα. Οι κυβερνήτες των σκαφών φορούν υποχρεωτικά το stop switch.
- Η πλεύση θα γίνει σύμφωνα με σχέδιο πλεύσης που θα διανεμηθεί, όταν θα είναι γνωστές οι συμμετοχές και οι τελευταίες καιρικές προγνώσεις.
- Όλα τα σκάφη πρέπει να φέρουν τη σημαία του ΜΟΦΣ.
- Όσοι δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν το σχέδιο πλεύσης, θα πρέπει να ξεκινήσουν μισή ώρα πριν από τα υπόλοιπα σκάφη και να ακολουθήσουν την προγραμματισμένη ρότα. Σε κάθε άλλη περίπτωση καμία δυνατότητα δε θα υπάρχει από τον ΜΟΦΣ για παροχή βοήθειας , ρυμούλκηση κ.τ.λ.. Το ίδιο ισχύει για όλα τα θαλάσσια σκέλη της εκδρομής.
•5. Με ευθύνη των κυβερνητών το κάθε σκάφος πρέπει να φέρει όλα τα εφόδια που περιγράφονται στο νέο κανονισμό λιμένα, όπως αυτός τροποποιήθηκε και να έχουν σε ισχύ όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και τις ασφάλειες.
•6. Πρέπει, επίσης, το σκάφος και ο εξοπλισμός του να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Οι επικοινωνίες θα γίνονται στη συχνότητα του Ομίλου (κανάλι 74). Όσα VHF έχουν δυνατότητα ταυτόχρονης διπλής λήψης, θα ρυθμιστούν στα κανάλια 74 & 16. Όσα VHF έχουν δυνατότητα ταυτόχρονης τριπλής λήψης, θα ρυθμιστούν στα κανάλια 74, 12 & 16. Το/τα σκάφος/σκάφη watchboat(s) θα ανιχνεύουν όλη την μπάντα των συχνοτήτων σε scan mode.
•7. Oι κυβερνήτες θα πρέπει να φροντίσουν, ώστε τα VHF τους να έχουν ισχύ εξόδου τουλάχιστον 19 Watt και στάσιμα λιγότερα από 1,5. Θα πρέπει επίσης να έχουν στο σκάφος τους δύο κινητά τηλέφωνα, τους αριθμούς των οποίων θα αναγράψουν στη δήλωσης συμμετοχής.
Β. Σχέδιο πλεύσης ΔΕΛΤΑ
Το σχέδιο πλεύσης στηρίζεται σε διαίρεση των σκαφών σε μία ή περισσότερες ομάδες. Υπενθυμίζουμε ενδεικτικά το σχέδιο Δ (σε περίπτωση μίας ομάδας), το οποίο άλλωστε έχει αναλυθεί στα σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια του ΜΟΦΣ.
•1. Ο watchman (σκούπα)
•· επιβλέπει ώστε τα σκάφη της ομάδας (σκέλους του) να τηρούν τις οριζόντιες (50 μέτρα) και κάθετες αποστάσεις (20 μέτρα) του σχήματος
•· προσεγγίζει οποιοδήποτε σκάφος της ομάδας σταματήσει για οποιοδήποτε λόγο. Η υπόλοιπη ομάδα συνεχίζει κανονικά την πορεία της, χωρίς να αλλάξει ο σχηματισμός. Ξεκινά μαζί με το σκάφος που σταμάτησε και επανέρχονται και τα δύο σκάφη στις θέσεις τους
•· έχει μαζί του υλικά ρυμουλκήσεως (σχοινιά, συρματόσχοινα), ώστε να ρυμουλκήσει - εάν χρειασθεί - σκάφος που έπαθε βλάβη. Σε αυτήν την περίπτωση σε συνεννόηση με τον αρχηγό της εκδρομής αποφασίζεται το λιμάνι ρυμούλκησης.
•2. Τα υπόλοιπα σκάφη τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις και γενικότερα το σχέδιο πλεύσης.
•3. Κατά την είσοδο σε λιμάνια - όρμους - κόλπους και κατά την πλεύση σε αβαθή, δεν τηρείται η πλεύση Δ, τα σκάφη ακολουθούν τις οδηγίες του αρχηγού της αποστολής.
Γ. Πλεύση - Στάσεις
Σε κάθε περίπτωση ένα σκάφος που θέλει να κάνει στάση για οποιονδήποτε λόγο, θα ενημερώνει σχετικά με το VHF, πριν να κόψει ταχύτητα. Σε περίπτωση μη ηθελημένης στάση, ενημερώνεται άμεσα όλος ο σχηματισμός.
Για κανένα λόγο κανένα σκάφος δεν βγαίνει από την προγραμματισμένη θέση του και δεν υπερβαίνει την cruising speed (ταχύτητα ταξιδιού), η οποία σε καλές καιρικές συνθήκες είναι 26 κόμβοι.
δ. Αβαθή
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στα αβαθή .Ο αρχηγός της αποστολής μέσω του VHF θα δίνει σχετικές πληροφορίες για τα αβαθή, αλλά, όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, την τελική ευθύνη πλεύσης θα έχουν οι ίδιοι οι κυβερνήτες.
Ε. Ελλιμενισμός - ανεφοδιασμοί κ.τ.λ.
Οι κυβερνήτες θα πρέπει να έχουν φροντίσει ώστε όλοι οι εφοδιασμοί σε καύσιμα και λιπαντικά να γίνονται στα σημεία στάσεων. Το δέσιμο θα πρέπει να γίνει με τάξη και ύστερα από οδηγίες του αρχηγού της εκδρομής. Θεωρούμε ότι φαινόμενα κακής ναυτικής νοοτροπίας (βιασύνη να δέσουμε πρώτοι, σκουπίδια, υπερβολική φασαρία κ.τ.λ.) ανήκουν στο παρελθόν.
Το Δ.Σ. παρακαλεί τους κυβερνήτες - και μέσω αυτών, τα πληρώματα - για την όσο το δυνατό αρτιότερη παρουσία μας ως Όμιλος. Τα μπλουζάκια, τα καπελάκια, η νιντσεράδα, οι καρφίτσες και τα άλλα αναμνηστικά του ΜΟΦΣ θα βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ζ. Συμμετοχή Σκαφών
Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς μπορεί να υπάρξει σχετική σύσταση. Σε αυτήν την περίπτωση, όπως και σε όλες τις άλλες και ανεξάρτητα από το μέγεθος του σκάφους, ο κυβερνήτης, αφού λάβει υπόψη του τις δυνατότητες του σκάφους, τις προσωπικές του δυνατότητες και τις δυνατότητες του πληρώματος, αποφασίζει για τη συμμετοχή του ή όχι σε σκέλος ή σε όλη την εκδρομή.
Επιπλέον, εφιστούμε την προσοχή των κυβερνητών ότι ανήκει στη δικαιοδοσία του ιδιοκτήτη κάθε σκάφους και με τη δική του απόλυτη ευθύνη, η απόφαση για να εκκινήσει ένα σκάφος ή να παραμείνει σε όλη την εκδρομή. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι όλοι οι συμμετέχοντες λαμβάνουν μέρος με δική τους ευθύνη και με πλήρη επίγνωση των συνεπειών.
Είναι αρμοδιότητα του χειριστή του σκάφους, να κρίνει το βαθμό εκπαίδευσης του πληρώματος του σκάφους, την ένταση του ανέμου, την κατάσταση της θάλασσας και τις μετεωρολογικές προγνώσεις, για να λάβει ή όχι μέρος στην εκδρομή.
Τόσο ο ΜΟΦΣ, όσο και το Δ.Σ. ή οποιοδήποτε άλλο άτομο, δεν φέρει ευθύνη για υλική απώλεια, ζημία στο σκάφος ή στον εξοπλισμό, σωματικό τραυματισμό, ή οτιδήποτε άλλο συμβεί στους συμμετέχοντες ή στα σκάφη τους, τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα.
Οι χειριστές των σκαφών που συμμετέχουν ευθύνονται για κάθε ατύχημα ή ό,τι άλλο ίσως συμβεί στα σκάφη ή στα πληρώματα. Κατά συνέπεια, αυτοί οφείλουν να υπογράψουν τα συμβόλαια για τις σχετικές ολικές ασφάλειες, καθώς και τις ασφάλειες έναντι τρίτων.